MUDr. versus MDDr.

24.10.2017

Možná jste si všimli, že někteří z našich lékařů nemají před jménem titul MUDr., jako je zvykem, ale zkratku MDDr. Víte, co to vlastně znamená? Jde o akademický titul, udělovaný absolventům vysoké školy v magisterském studijním program v oblasti zubního lékařství. Jedná se o tzv. malý doktorát, tedy o řádné zakončení studia rigorózní zkouškou, nikoli o dodatečnou zkoušku! Zkratka je odvozena od latinského medicinae dentium doctor a od roku 2008 tento titul označuje lékaře jako „doktor všeobecného lékařství“ .Dříve (do roku 2004) se místo toho i pro zubaře užívalo titulu „doctor medicíny” MUDr., přičemž změna proběhla v důsledku harmonizace výuky s EU a vnáší do studia více speciálních praktických prvků v souladu s evropskými standardy. V západních zemích je absolventům oboru zubního lékařství udělován titul MDD. (Doctor of Dental Medicine). U nás se titulem MDDr. pyšní hned dvě paní doktorky! MDDr. Aneta Mikšů a MDDr. Lenka Urbanová!

Jakou zvolit plombu? Klasický amalgám nebo bílou?

20.05.2019

Jaká zubní vyplň je pro mě ta nejlepší? Mnoho lidí si často klade tuto otázku. I když se může zdát, že amalgámu již definitivně odzvonilo i ten má své výhody a jak to je s bílou plombou?

Jak si poradit s paradentózou

2.05.2019

Po zubním kazu patří paradentóza k nejčastějším onemocněním, která se v zubních ordinacích řeší. Stejně jako u kazu se tomuto zdravotnímu problému dá předcházet správnou prevencí v podobě odpovídající zubní hygieny a zdravým životním stylem.

5 častých příčin bolesti zubů, které byste neměli přehlížet

25.03.2019

Bolest zubů patří mezi nejobávanější a dokáže svojí specifickou intenzitou pěkně potrápit dospělé i děti. MDDr. Ondřej Šrámek z Dentální kliniky Hradčanská radí, jak se správně vyznat v bolestech zubů.