Pár milých slov Prof. MUDr. Josefa Kouteckého, DrSc.

17.10.2017

Dnešní článek je jiný. Je jiný v tom, že jsme ho nenapsali my, ale že byl napsán pro nás. Byl napsán naším pacientem. Autorem je Prof. MUDr. Josef Koutecký, DrSc., první profesor československé dětské onkologie, věrný pacient a po těch letech i přítel garanta naší kliniky - MUDr. Ivana Pelikána. Člověk, kterého si nesmírně vážíme a proto nás jeho slova o to více hřejí u srdce. To je důvod, proč se o toto VYJÁDŘENÍ A DOPORUČENÍ chceme podělit.

„Dříve, než se vyjádřím o úrovni péče, kterou poskytuje společnost Dentální klinika Hradčanská, považuji za vhodné zmínit, že obor stomatologie zahrnuje diagnostiku a terapie nejen onemocnění zubů, ale všech orgánů dutiny ústní. Termín pochází z řeckého slova stóma a znamená dutinu. Stomatologie je oborem, který se zabývá chorobami všech orgánů dutiny ústní. Stomatolog tedy není jen zubním lékařem, jak ho nedostatečně vyjadřuje čeština (zubní lékař).

Péči, kterou poskytuje společnost Dentální klinika Hradčanská považuji z osobní dlouholeté zkušenosti za vynikající. Začíná ochotnou domluvou o plánované návštěvě. Domluvený termín je vždy dodržen, už dávno zmizelo ono nepříjemné, dlouhé sezení v čekárně, navíc často provázené strachem. Míval jsem ho také, ale ošetření v Dentální klinice Hradčanská mě ho naprosto zbavilo. Všichni jeho pracovníci jsou vlídní a kontakt, který vzniká mezi nimi a pacientem, je vyváženým partnerstvím mezi nimi a pacienty. V minulosti převládal vztah paternalistický, v současnosti je nahrazen vztahem partnerským, ale je třeba si uvědomit, že na jedné straně stojí vzdělaný a zkušený odborník, který ví co dělá a na straně druhé neznalý laik. Mezi oběma je třeba najít rovnováhu, a ta v Dentální klinice Hradčanská funguje. Stomatolog pacienta s pochopením vyslechne, pečlivě vyšetří, stanoví diagnózu a rozhodne o léčebných možnostech. Pacientovi srozumitelně vysvětlí podstatu onemocnění i léčby a na rozhodnutí o ní se pacient spolupodílí. Zvolený postup je proveden vždy s veškerou odborností, pečlivostí a většinou bezbolestně. Tím zbavuje pacienta strachu a dosaženým výsledkem dokazuje kvalitu péče.

Moje zkušenosti všemu uvedenému odpovídají a služeb Dentální kliniky Hradčanská budu nadále využívat s absolutní důvěrou. Proto s plnou odpovědností, sám lékař, jeho využití doporučuji.

Prof. MUDr. Josef Koutecký, DrSc.

Jakou zvolit plombu? Klasický amalgám nebo bílou?

20.05.2019

Jaká zubní vyplň je pro mě ta nejlepší? Mnoho lidí si často klade tuto otázku. I když se může zdát, že amalgámu již definitivně odzvonilo i ten má své výhody a jak to je s bílou plombou?

Jak si poradit s paradentózou

2.05.2019

Po zubním kazu patří paradentóza k nejčastějším onemocněním, která se v zubních ordinacích řeší. Stejně jako u kazu se tomuto zdravotnímu problému dá předcházet správnou prevencí v podobě odpovídající zubní hygieny a zdravým životním stylem.

5 častých příčin bolesti zubů, které byste neměli přehlížet

25.03.2019

Bolest zubů patří mezi nejobávanější a dokáže svojí specifickou intenzitou pěkně potrápit dospělé i děti. MDDr. Ondřej Šrámek z Dentální kliniky Hradčanská radí, jak se správně vyznat v bolestech zubů.