Praktické zubní lékařství

Zajišťuje preventivní péči, diagnostiku a léčbu onemocnění zubů i jejich závěsného aparátu. Předmětem jeho zájmu je celá ústní dutina, stav ústních sliznic i onkologická prevence. Nejčastěji prováděné výkony:

• zjištění kazů a jejich opravy s pomocí různých druhů výplní
  • ošetření zubních kanálků a následná protetika
  • ošetření zubů s využitím korunek, polokorunek, můstků a podobně

Naši zubní lékaři kladou důraz na pravidelné prohlídky, které dokáží předcházet vážnějším komplikacím. Nezbytnou součástí prevence a péče o zdravý chrup je dentální hygiena pod vedením zkušené dentální hygienistky.

MÁM CHODIT K ZUBAŘI, KDYŽ MĚ NIC NEBOLÍ?

Preventivní prohlídky odhalí problémy, které se zatím neprojevují bolestí, ale měly by se řešit. Pokud už zub bolí, jedná se většinou o vážnější diagnózu vyžadující větší zákrok.

HRADÍ PREVENTIVNÍ PROHLÍDKY POJIŠŤOVNA?

Pokud je vaše zdravotní pojišťovna smluvním partnerem naší kliniky, máte preventivní prohlídky zdarma.

V ČEM PREVENTIVNÍ PROHLÍDKA SPOČÍVÁ?

Jedná se o kompletní kontrolu dutiny ústní včetně stavu dásní, sliznic a ústní hygieny, zjištění přítomnosti kazů, prověření kvality zhotovených výplní a dosud prováděné léčby, jako je ošetření kořenových kanálků, aplikace korunek a podobně. Zhotovují se rovněž rentgenové snímky, aby se odhalily i problémy, které zubní lékař nemusí zjistit pouhým okem.

JAK ČASTO BYCH MĚL/A CHODIT K ZUBNÍMU LÉKAŘI?

Doporučené jsou dvě preventivní prohlídky ročně.

KDY JE NUTNÉ ZUB VRTAT?

Způsob a rozsah zásahu určí zubař na základě důkladného vyšetření, jehož součástí bývá i rentgenový snímek.

JAKÝ DRUH ZUBNÍ VÝPLNĚ MÁM ZVOLIT?

V současnosti se používají zejména kvalitní fotokompozitní výplně, které umožňují obnovit zub z funkčního i estetického hlediska. Pokud je defekt rozsáhlejší, využívají se k opravě zubu laboratorně zhotovené komponenty, jako jsou fasety, polokorunky nebo korunky.

CO TO JSOU ZUBNÍ KANÁLKY?

Jedná se o prostory uvnitř zubu vyplněné nervově cévním svazkem. Dojde-li k jeho dráždění například hlubokým kazem a tedy přítomností bakterií, obvykle se objeví zánět.

PROČ DOCHÁZÍ K ZÁNĚTŮM ZUBNÍCH KANÁLKŮ?

Nejčastějším důvodem je neléčený hluboký kaz.

JAK PŘEDCHÁZET ZUBNÍM KAZŮM?

Na čistém zubu kaz nevznikne. Proto je nutná precizní dentální hygiena aplikovaná doma. Podobně jako u preventivních prohlídek, doporučuje se rovněž dvakrát ročně návštěva dentální hygienistky. Odstraní zubní kámen, plak a pigmentaci a ověří, zda správně používáte všechny dentální pomůcky.

OVLIVŇUJE KAZIVOST ZUBŮ GENETIKA?

Naprosto minimálně, vrozených vad jsou pouze jednotky procent.