MUSÍM CHODIT K ZUBNÍMU LÉKAŘI, KDYŽ MNE NIC NEBOLÍ?

Preventivní prohlídky jsou velice důležité pro odhalení problémů, které se ještě nemusí projevovat bolestí, ale už je vhodná doba je řešit. V případě, že vás něco bolí jedná se již většinou o vážnější problém a tedy větší zákrok.

HRADÍ PREVENTIVNÍ PROHLÍDKY POJIŠŤOVNA?

V případě, že jste pojištění u zdravotní pojišťvny, se kterou má naše klinika uzavřenou smlouvu, jsou pro vás preventivní prohlídky zdarma.

CO OBNÁŠÍ PREVENTIVNÍ PROHLÍDKA?

Při preventivní prohlíce se zhotovují rentgenové snímky, na kterých lze odhalit problémy, které pouze okem nemusí být zřetelné. Dále proběhne prohlídka dutiny ústní, tedy kontrola přítomnosti kazů, kavality zhotovených výplní a proběhlé léčby, jako jsou ošetřené kořenové kanálky, korunky a podobně. Nedílnou součástí je kontrola stavu dásní, sliznic a ústní hygieny.

JAK ČASTO BYCH MĚL/A CHODIT K ZUBNÍMU LÉKAŘI?

Doporučené jsou dvě preventivní prohlídky ročně.

KDY SI MÁM NECHAT VRTAT ZUB?

To zda je potřebné zub ošetřit určí lékař na základě důkladného vyšetření zahrnující většinou rentgenový snímek.

JAKÝ DRUH VÝPLNĚ ZUBU MÁM ZVOLIT?

V dnešní době se používají zejména kvalitní fotokompozitní výplně, které dokáží zub obnovit jak esteticky tak funkčně. Pokud je již defekt hodně veliký je nutné přistoupit k opravě zubu pomocí laboratorně zhotovené práce (fasety,polokorunky, korunky)

CO TO JSOU ZUBNÍ KANÁLKY?

Zubní kanálky jsou prostory uvnitř zubu, které jsou vyplněné nervově cévním svazkem. A pokud dojde k jeho dráždění například hlubokým kazem a tedy přítomností bakterií, dojde k zánětu.

PROČ DOCHÁZÍ K ZÁNĚTŮM ZUBNÍCH KANÁLKŮ?

Nejčastější důvod je neléčený hluboký kaz.

JAK SE VYVAROVAT ZUBNÍM KAZŮM?

Zubní kaz nevznikne na čistém zubu. Tedy je nutná precizní dentální hygiena, kterou dodržujete doma. Většinou dvakrát za rok, stejně jako se chodí na preventivní prohlídky, je doporučená návštěva dentální hygienistky. Na hygieně se odstraní zubní kámen, plak a pigmentace Důležitá je taky konrola zda používáte správně všechny dentální pomůcky.

HRAJE NĚJAKOU ROLI V KAZIVOSTI ZUBŮ GENETIKA?

Genetika hraje naprosto minoritní roli. Jedná se jen o několik málo procent vrozených vad.