Všeobecné podmínky poskytování péče
Dentální klinika Hradčanská
Všeobecné podmínky poskytování péče (dále jen „VOP“) v registrovaných zdravotnických zařízeních společností Dentální klinika Hradčanská s.r.o., se sídlem Tychonova 44/3, Hradčany, 160 00 Praha 6, IČO: 05529247, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 265194 a Dentální hygiena Hradčanská s.r.o., se sídlem Tychonova 44/3, Hradčany, 160 00 Praha 6, IČO: 26194392, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 78653 (dále společně jen „klinika“) upravují vzájemný vztah mezi klinikou a fyzickou osobou (dále jen „klient“), která má zájem o poskytnutí zdravotních služeb klinikou. Klinika poskytuje zdravotní služby na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu klienta, v oborech zubní lékařství, ortodoncie a anesteziologie a intenzivní medicína ambulantní formou (dále jen „zdravotní služby“). Pro účely těchto VOP se termínem lékař rozumí též dentální hygienista.
Informace o zdravotním stavu
Klient je povinen pravdivě informovat lékaře o svém aktuálním zdravotním stavu, o alergiích, o dlouhodobě užívaných lécích i léku užitém nahodile před ošetřením a o dalších skutečnostech, které by mohly ovlivnit poskytování zdravotních služeb (např. akutní respirační onemocnění, opar, infekční onemocnění (hepatitida, HIV), porucha srážlivosti krve). Vyplnil-li již klient v minulosti na klinice vstupní zdravotní dotazník, je povinen kliniku informovat o všech změnách uvedených skutečností (vč. kontaktních údajů a údajů o zdravotní pojišťovně klienta).
Cena zdravotních služeb
Klient bere na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé základní druhy ošetření za použití základního materiálu. Moderní stomatologická péče, kterou klinika poskytuje, většinou zdravotními pojišťovnami hrazena není (např. dentální hygiena, výkony za pomocí optiky, estetické výplně, strojové endodontické ošetření a jednorázové endodontické nástroje, protetické ošetření a výrobky, ortodoncie apod.). Tyto nehrazené služby a materiál je klient povinen uhradit přímo klinice.
Lékař klientovi před poskytnutím ošetření či provedením zákroku sdělí léčebný plán a jeho možné varianty a předpokládanou cenu ošetření. V případě komplikovanější či dlouhodobější péče obdrží klient před započetím léčby cenový návrh péče. Klient bere na vědomí, že v průběhu léčby může dojít ke změnám léčebného plánu či změně cen jednotlivých výkonů uvedených v ceníku služeb, které mohou ovlivnit předpokládanou celkovou cenu léčby uvedenou v cenovém návrhu (mohou ji navýšit i snížit).
Klient je povinen uhradit klinice za poskytnuté služby cenu dle ceníku platného ke dni poskytnutí příslušné služby, případně dle oboustranně odsouhlaseného cenového návrhu. Aktuální ceník je k nahlédnutí na recepci kliniky. Ceny služeb neuvedených v ceníku sdělí klientovi na vyžádání recepce či lékař. Klinika je oprávněna ceník kdykoli jednostranně měnit, a to i v průběhu návazné léčby klienta, zejména z důvodu změny cen vstupního materiálu či inflace. Klient se zavazuje uhradit klinice cenu zákroku či ošetření dle ceníku platného v době realizace daného zákroku či ošetření.
Úhrada ceny
Klient je povinen uhradit cenu služeb v hotovosti nebo platební kartou, případně formou akceptovaných benefitních poukázek, na recepci kliniky, a to v den poskytnutí konkrétní služby, nebude-li mezi stranami dohodnuto jinak.
Nedostavení se bez omluvy
Ošetření klientům klinika poskytuje v přesně stanovený čas, na který se klienti objednávají a který je určen výhradně danému klientovi. Klienti jsou povinni sjednané termíny ošetření a prohlídek dodržovat. V případě, že se klient na objednaný termín nedostaví, vzniká klinice škoda (náklady na personál, ušlý zisk). Z tohoto důvodu je klient povinen oznámit případné zrušení termínu nejpozději 24 hodin předem telefonicky či emailem na hradcanska@dentalnikliniky.cz. Pokud tak neučiní a bez omluvy se na objednaný termín nedostaví nebo objednaný termín zruší méně než 24 hodin předem, je klinika oprávněna po klientovi požadovat náhradu škody v paušální výši 1.000,- Kč, která je splatná do 5 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k její úhradě. Klinika je oprávněna započíst tuto kompenzaci oproti vratné kauci, kreditu, záloze či jiné platbě, kterou klient klinice uhradil. Klient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Vratná kauce – rezervace termínu
Z důvodu plné kapacity lékařů může klinika při rezervaci termínu návštěvy po klientovi požadovat úhradu vratné kauce ve výši 1.000,- Kč. Vratná kauce bude započtena na klientem hrazenou péči poskytnutou během návštěvy; bude-li poskytnuta pouze péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, bude vratná kauce klientovi po ukončení ošetření vrácena či ponechána jako vratná kauce na další návštěvu, dle volby klienta. Klinika je oprávněna započíst vratnou kauci oproti paušální náhradě vzniklé škody v případě, že se klient bez včasné omluvy nedostaví na objednaný termín (viz výše).
Záruka na poskytnuté zdravotní služby
Na zhotovené fotokompozitní výplně poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na vypadnutí výplně, nikoli na odštípnutí zubu či výplně či na odumření kanálku. Na protetické práce poskytuje klinika prodlouženou záruku v délce trvání 3 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na uvolnění či rozlomení korunky. Na snímatelné náhrady poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky; záruka se vztahuje na prasknutí náhrady s kovovou výztuhou a na vypadnutí zubu z náhrady. Podmínkou uplatnění všech výše uvedených záruk jsou návštěvy dentální hygieny alespoň 1x ročně, pravidelné preventivní prohlídky 2x ročně, kvalitní domácí péče a dodržování stanoveného léčebného plánu.
Na ortodontické práce poskytuje klinika standardní záruku v délce trvání 2 roky ode dne nasazení rovnátek. Podmínkou uplatnění záruky jsou pravidelné návštěvy lékaře kliniky v termínech dle stanoveného harmonogramu.
Na dočasné práce, běžné výplně, dentální hygienu, bělení, výkony na měkkých tkáních apod. se záruka nevztahuje. Záruka se nevztahuje na poškození způsobené v důsledku systémových chorob (např. diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba apod.), v důsledku nesprávného používání protézy, neléčené dysfunkce čelistního kloubu či v důsledku zranění či úrazu.
Registrace klienta, nepřijetí klienta do péče, vyřazení z péče
Klinika poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným klientům, nedohodne-li se v konkrétním případě s klientem jinak. Neregistrovaným klientům poskytuje pouze neodkladnou péči.
Klinika je oprávněna nepřijmout klienta do péče ze zákonných důvodů, zejména jestliže by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení kliniky.
Klinika je oprávněna ukončit péči o klienta (tzn. vyřadit jej z evidence) mj. v případě, že pacient porušuje tyto VOP, nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb. Za neposkytnutí nezbytné součinnosti se mj. považuje, nedostavil-li se klient na pravidelnou preventivní prohlídku po dobu delší než 2 roky či nedostavil-li se opakovaně bez omluvy na plánované ošetření. Klinika rovněž může odmítnout či ukončit léčbu klienta odporují-li požadavky klienta profesnímu přesvědčení lékaře či z dalších zákonných důvodů.
GDPR
V souvislosti s poskytováním zdravotních a souvisejících služeb zpracovává klinika osobní údaje klientů a případně též osob blízkých, a to v souladu obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Všeobecné informace o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na webových stránkách kliniky.
Další ustanovení
Klinika se snaží ošetřit klienta v předem stanovený čas, na který je klient objednán. Vzhledem k neočekávaným prodloužením ošetření předcházejících klientů se však může čas ošetření zpozdit. Zpoždění by nemělo přesáhnout 15 minut; v případě delšího zpoždění bude recepce klienta informovat a nabídne možnost změny termínu. Klinika si vyhrazuje právo na určování pořadí klientů. Klinika si též vyhrazuje právo změnit klientovi objednaný termín, a to především z důvodu onemocnění lékaře či z jiných provozních důvodů.
Klienti souhlasí s tím, že jim během návštěvy mohou být zhotoveny rentgenové snímky jako například ortopantomogram, bite-wing (BTW) nebo jiné intraorální snímky. Těhotné klientky jsou povinny před pořízením snímku informovat zdravotnický personál o svém těhotenství.
Na klinice platí zákaz kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Klienti jsou povinni respektovat soukromí zaměstnanců a ostatních klientů kliniky a chovat se ohleduplně, zejména nerušit ostatní hlučným hovorem, hlasitým poslechem hudby či vyzváněním mobilního telefonu. Pořizování zvukových či obrazových záznamů osob bez jejich souhlasu je zakázáno.
Z bezpečnostních důvodů jsou klienti povinni na žádost personálu kliniky prokázat svoji totožnost občanským průkazem či jiným průkazem totožnosti. Odmítnutí prokázání totožnosti může mít na následek neposkytnutí zdravotních služeb. V případě poskytování služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění je klient povinen předložit platný průkaz zdravotního pojištění.
Klienti jsou povinni dodržovat navržený léčebný postup, pečovat o své orální zdraví a dbát o vysoký standard své zubní hygieny a poskytnout nezbytnou součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu. Klient bere na vědomí, že preventivní prohlídky a preventivní dentální hygiena je nezbytnou součástí všech navržených léčebných postupů.
Závěrečná ustanovení
VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.2.2025, jsou pro klienty závazné a klienti jsou povinni se jimi řídit a dodržovat je. Klinika má právo jednostranným úkonem měnit a doplňovat tyto VOP, přičemž takové změny jsou účinné nejdříve dnem zveřejnění nového znění VOP na webových stránkách kliniky.
Orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele a subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz.
Dentální klinika Kladno
Všeobecné podmínky poskytování péče (dále jen „VOP“) v registrovaných zdravotnických zařízeních společností Dentální klinika Kladno s.r.o., se sídlem Sportovců 2457, 272 01 Kladno, IČO: 04659899, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 251634 a Dentální hygiena Kladno s.r.o., se sídlem Sportovců 2457, 272 01 Kladno, IČO: 27432378, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 110815 (dále společně jen „klinika“) upravují vzájemný vztah mezi klinikou a fyzickou osobou (dále jen „klient“), která má zájem o poskytnutí zdravotních služeb klinikou. Klinika poskytuje zdravotní služby na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu klienta, v oborech zubní lékařství, ortodoncie a anesteziologie a intenzivní medicína ambulantní formou (dále jen „zdravotní služby“). Pro účely těchto VOP se termínem lékař rozumí též dentální hygienista.
Informace o zdravotním stavu
Klient je povinen pravdivě informovat lékaře o svém aktuálním zdravotním stavu, o alergiích, o dlouhodobě užívaných lécích i léku užitém nahodile před ošetřením a o dalších skutečnostech, které by mohly ovlivnit poskytování zdravotních služeb (např. akutní respirační onemocnění, opar, infekční onemocnění (hepatitida, HIV), porucha srážlivosti krve). Vyplnil-li již klient v minulosti na klinice vstupní zdravotní dotazník, je povinen kliniku informovat o všech změnách uvedených skutečností (vč. kontaktních údajů a údajů o zdravotní pojišťovně klienta).
Cena zdravotních služeb
Klient bere na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé základní druhy ošetření za použití základního materiálu. Moderní stomatologická péče, kterou klinika poskytuje, většinou zdravotními pojišťovnami hrazena není (např. dentální hygiena, výkony za pomocí optiky, estetické výplně, strojové endodontické ošetření a jednorázové endodontické nástroje, protetické ošetření a výrobky, ortodoncie apod.). Tyto nehrazené služby a materiál je klient povinen uhradit přímo klinice.
Lékař klientovi před poskytnutím ošetření či provedením zákroku sdělí léčebný plán a jeho možné varianty a předpokládanou cenu ošetření. V případě komplikovanější či dlouhodobější péče obdrží klient před započetím léčby cenový návrh péče. Klient bere na vědomí, že v průběhu léčby může dojít ke změnám léčebného plánu či změně cen jednotlivých výkonů uvedených v ceníku služeb, které mohou ovlivnit předpokládanou celkovou cenu léčby uvedenou v cenovém návrhu (mohou ji navýšit i snížit).
Klient je povinen uhradit klinice za poskytnuté služby cenu dle ceníku platného ke dni poskytnutí příslušné služby, případně dle oboustranně odsouhlaseného cenového návrhu. Aktuální ceník je k nahlédnutí na recepci kliniky. Ceny služeb neuvedených v ceníku sdělí klientovi na vyžádání recepce či lékař. Klinika je oprávněna ceník kdykoli jednostranně měnit, a to i v průběhu návazné léčby klienta, zejména z důvodu změny cen vstupního materiálu či inflace. Klient se zavazuje uhradit klinice cenu zákroku či ošetření dle ceníku platného v době realizace daného zákroku či ošetření.
Úhrada ceny
Klient je povinen uhradit cenu služeb v hotovosti nebo platební kartou, případně formou akceptovaných benefitních poukázek, na recepci kliniky, a to v den poskytnutí konkrétní služby, nebude-li mezi stranami dohodnuto jinak.
Nedostavení se bez omluvy
Ošetření klientům klinika poskytuje v přesně stanovený čas, na který se klienti objednávají a který je určen výhradně danému klientovi. Klienti jsou povinni sjednané termíny ošetření a prohlídek dodržovat. V případě, že se klient na objednaný termín nedostaví, vzniká klinice škoda (náklady na personál, ušlý zisk). Z tohoto důvodu je klient povinen oznámit případné zrušení termínu nejpozději 24 hodin předem telefonicky či emailem na kladno@dentalnikliniky.cz. Pokud tak neučiní a bez omluvy se na objednaný termín nedostaví nebo objednaný termín zruší méně než 24 hodin předem, je klinika oprávněna po klientovi požadovat náhradu škody v paušální výši 1.000,- Kč, která je splatná do 5 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k její úhradě. Klinika je oprávněna započíst tuto kompenzaci oproti vratné kauci, kreditu, záloze či jiné platbě, kterou klient klinice uhradil. Klient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Vratná kauce – rezervace termínu
Z důvodu plné kapacity lékařů může klinika při rezervaci termínu návštěvy po klientovi požadovat úhradu vratné kauce ve výši 2.000,- Kč. Vratná kauce bude započtena na klientem hrazenou péči poskytnutou během návštěvy; bude-li poskytnuta pouze péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, bude vratná kauce klientovi po ukončení ošetření vrácena či ponechána jako vratná kauce na další návštěvu, dle volby klienta. Klinika je oprávněna započíst vratnou kauci oproti paušální náhradě vzniklé škody v případě, že se klient bez včasné omluvy nedostaví na objednaný termín (viz výše).
Předplacený kredit
Klinika nabízí klientům možnost zakoupit si poukaz (dále jen „kredit“) na úhradu stomatologické péče nehrazené zdravotními pojišťovnami, doplňkových či souvisejících nezdravotních služeb či na nákup zboží prodávaného na klinice. Platnost kreditu je jeden rok od jeho nákupu či půl roku od poslední návštěvy (ošetření) klienta, podle toho, která skutečnost nastane později, nedohodne-li se klient s klinikou jinak. Kredit je možné uplatňovat postupně, po částech. Kredit je nutné uplatnit (zcela vyčerpat) nejpozději poslední den jeho platnosti. Po uplynutí doby platnosti kreditu již není možné kredit uplatnit a právo s ním spojené zaniká bez náhrady. Kredit je možné zakoupit na recepci kliniky; potvrzení o výši kreditu (hodnotu poukazu) a datu jeho zakoupení vystavuje pracovník recepce a klient jej stvrdí svým podpisem.
Kredity zakoupené před účinností těchto VOP mají platnost do 30.9.2025 či do půl roku od poslední návštěvy (ošetření) klienta, podle toho, která skutečnost nastane později.
Záruka na poskytnuté zdravotní služby
Na zhotovené fotokompozitní výplně poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na vypadnutí výplně, nikoli na odštípnutí zubu či výplně či na odumření kanálku. Na protetické práce poskytuje klinika prodlouženou záruku v délce trvání 3 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na uvolnění či rozlomení korunky. Na snímatelné náhrady poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky; záruka se vztahuje na prasknutí náhrady s kovovou výztuhou a na vypadnutí zubu z náhrady. Podmínkou uplatnění všech výše uvedených záruk jsou návštěvy dentální hygieny alespoň 1x ročně, pravidelné preventivní prohlídky 2x ročně, kvalitní domácí péče a dodržování stanoveného léčebného plánu.
Na ortodontické práce poskytuje klinika standardní záruku v délce trvání 2 roky ode dne nasazení rovnátek. Podmínkou uplatnění záruky jsou pravidelné návštěvy lékaře kliniky v termínech dle stanoveného harmonogramu.
Na dočasné práce, běžné výplně, dentální hygienu, bělení, výkony na měkkých tkáních apod. se záruka nevztahuje. Záruka se nevztahuje na poškození způsobené v důsledku systémových chorob (např. diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba apod.), v důsledku nesprávného používání protézy, neléčené dysfunkce čelistního kloubu či v důsledku zranění či úrazu.
Registrace klienta, nepřijetí klienta do péče, vyřazení z péče
Klinika poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným klientům, nedohodne-li se v konkrétním případě s klientem jinak. Neregistrovaným klientům poskytuje pouze neodkladnou péči.
Klinika je oprávněna nepřijmout klienta do péče ze zákonných důvodů, zejména jestliže by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení kliniky.
Klinika je oprávněna ukončit péči o klienta (tzn. vyřadit jej z evidence) mj. v případě, že pacient porušuje tyto VOP, nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb. Za neposkytnutí nezbytné součinnosti se mj. považuje, nedostavil-li se klient na pravidelnou preventivní prohlídku po dobu delší než 2 roky či nedostavil-li se opakovaně bez omluvy na plánované ošetření. Klinika rovněž může odmítnout či ukončit léčbu klienta odporují-li požadavky klienta profesnímu přesvědčení lékaře či z dalších zákonných důvodů.
GDPR
V souvislosti s poskytováním zdravotních a souvisejících služeb zpracovává klinika osobní údaje klientů a případně též osob blízkých, a to v souladu obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Všeobecné informace o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na webových stránkách kliniky.
Další ustanovení
Klinika se snaží ošetřit klienta v předem stanovený čas, na který je klient objednán. Vzhledem k neočekávaným prodloužením ošetření předcházejících klientů se však může čas ošetření zpozdit. Zpoždění by nemělo přesáhnout 15 minut; v případě delšího zpoždění bude recepce klienta informovat a nabídne možnost změny termínu. Klinika si vyhrazuje právo na určování pořadí klientů. Klinika si též vyhrazuje právo změnit klientovi objednaný termín, a to především z důvodu onemocnění lékaře či z jiných provozních důvodů.
Klienti souhlasí s tím, že jim během návštěvy mohou být zhotoveny rentgenové snímky jako například ortopantomogram, bite-wing (BTW) nebo jiné intraorální snímky. Těhotné klientky jsou povinny před pořízením snímku informovat zdravotnický personál o svém těhotenství.
Na klinice platí zákaz kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Klienti jsou povinni respektovat soukromí zaměstnanců a ostatních klientů kliniky a chovat se ohleduplně, zejména nerušit ostatní hlučným hovorem, hlasitým poslechem hudby či vyzváněním mobilního telefonu. Pořizování zvukových či obrazových záznamů osob bez jejich souhlasu je zakázáno.
Z bezpečnostních důvodů jsou klienti povinni na žádost personálu kliniky prokázat svoji totožnost občanským průkazem či jiným průkazem totožnosti. Odmítnutí prokázání totožnosti může mít na následek neposkytnutí zdravotních služeb. V případě poskytování služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění je klient povinen předložit platný průkaz zdravotního pojištění.
Klienti jsou povinni dodržovat navržený léčebný postup, pečovat o své orální zdraví a dbát o vysoký standard své zubní hygieny a poskytnout nezbytnou součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu. Klient bere na vědomí, že preventivní prohlídky a preventivní dentální hygiena je nezbytnou součástí všech navržených léčebných postupů.
Závěrečná ustanovení
VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.2.2025, jsou pro klienty závazné a klienti jsou povinni se jimi řídit a dodržovat je. Klinika má právo jednostranným úkonem měnit a doplňovat tyto VOP, přičemž takové změny jsou účinné nejdříve dnem zveřejnění nového znění VOP na webových stránkách kliniky.
Orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele a subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz.
UnicaDent
Všeobecné podmínky poskytování péče (dále jen „VOP“) v registrovaném zdravotnickém zařízení společnosti UnicaDent s.r.o., se sídlem Na Zavadilce 425, 413 01 Vědomice, IČO: 06178120 zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem pod sp.zn. C 50587 (dále jen „klinika“) upravují vzájemný vztah mezi klinikou a fyzickou osobou (dále jen „klient“), která má zájem o poskytnutí zdravotních služeb klinikou. Klinika poskytuje zdravotní služby na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu klienta, v oborech zubní lékařství, ortodoncie a anesteziologie a intenzivní medicína ambulantní formou (dále jen „zdravotní služby“). Pro účely těchto VOP se termínem lékař rozumí též dentální hygienista.
Informace o zdravotním stavu
Klient je povinen pravdivě informovat lékaře o svém aktuálním zdravotním stavu, o alergiích, o dlouhodobě užívaných lécích i léku užitém nahodile před ošetřením a o dalších skutečnostech, které by mohly ovlivnit poskytování zdravotních služeb (např. akutní respirační onemocnění, opar, infekční onemocnění (hepatitida, HIV), porucha srážlivosti krve). Vyplnil-li již klient v minulosti na klinice vstupní zdravotní dotazník, je povinen kliniku informovat o všech změnách uvedených skutečností (vč. kontaktních údajů a údajů o zdravotní pojišťovně klienta).
Cena zdravotních služeb
Klient bere na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé základní druhy ošetření za použití základního materiálu. Moderní stomatologická péče, kterou klinika poskytuje, většinou zdravotními pojišťovnami hrazena není (např. dentální hygiena, výkony za pomocí optiky, estetické výplně, strojové endodontické ošetření a jednorázové endodontické nástroje, protetické ošetření a výrobky, ortodoncie apod.). Tyto nehrazené služby a materiál je klient povinen uhradit přímo klinice.
Lékař klientovi před poskytnutím ošetření či provedením zákroku sdělí léčebný plán a jeho možné varianty a předpokládanou cenu ošetření. V případě komplikovanější či dlouhodobější péče obdrží klient před započetím léčby cenový návrh péče. Klient bere na vědomí, že v průběhu léčby může dojít ke změnám léčebného plánu či změně cen jednotlivých výkonů uvedených v ceníku služeb, které mohou ovlivnit předpokládanou celkovou cenu léčby uvedenou v cenovém návrhu (mohou ji navýšit i snížit).
Klient je povinen uhradit klinice za poskytnuté služby cenu dle ceníku platného ke dni poskytnutí příslušné služby, případně dle oboustranně odsouhlaseného cenového návrhu. Aktuální ceník je k nahlédnutí na recepci kliniky. Ceny služeb neuvedených v ceníku sdělí klientovi na vyžádání recepce či lékař. Klinika je oprávněna ceník kdykoli jednostranně měnit, a to i v průběhu návazné léčby klienta, zejména z důvodu změny cen vstupního materiálu či inflace. Klient se zavazuje uhradit klinice cenu zákroku či ošetření dle ceníku platného v době realizace daného zákroku či ošetření.
Úhrada ceny
Klient je povinen uhradit cenu služeb v hotovosti nebo platební kartou, případně formou akceptovaných benefitních poukázek, na recepci kliniky, a to v den poskytnutí konkrétní služby, nebude-li mezi stranami dohodnuto jinak.
Nezdravotní doplňkové služby
Poskytovatel kromě zdravotních služeb, hrazených zcela nebo zčásti z veřejného zdravotního pojištění, nabízí a poskytuje klientům také nezdravotní doplňkové služby související s poskytováním zdravotních služeb, které spočívají v organizaci a řízení zdravotních služeb, zejména ve službách klientské péče (dále jen „nezdravotní služby“). Paušální cena nezdravotních služeb činí 500,- Kč za kalendářní rok a je splatná vždy při první návštěvě kliniky v kalendářním roce.
Nedostavení se bez omluvy
Ošetření klientům klinika poskytuje v přesně stanovený čas, na který se klienti objednávají a který je určen výhradně danému klientovi. Klienti jsou povinni sjednané termíny ošetření a prohlídek dodržovat. V případě, že se klient na objednaný termín nedostaví, vzniká klinice škoda (náklady na personál, ušlý zisk). Z tohoto důvodu je klient povinen oznámit případné zrušení termínu nejpozději 24 hodin předem telefonicky či emailem na objednavky@unicadent.cz. Pokud tak neučiní a bez omluvy se na objednaný termín nedostaví nebo objednaný termín zruší méně než 24 hodin předem, je klinika oprávněna po klientovi požadovat náhradu škody v paušální výši 1.000,- Kč, která je splatná do 5 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k její úhradě. Klinika je oprávněna započíst tuto kompenzaci oproti vratné kauci, kreditu, záloze či jiné platbě, kterou klient klinice uhradil. Klient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Vratná kauce – rezervace termínu
Z důvodu plné kapacity lékařů může klinika při rezervaci termínu návštěvy po klientovi požadovat úhradu vratné kauce ve výši 1.000,- Kč. Vratná kauce bude započtena na klientem hrazenou péči poskytnutou během návštěvy; bude-li poskytnuta pouze péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, bude vratná kauce klientovi po ukončení ošetření vrácena či ponechána jako vratná kauce na další návštěvu, dle volby klienta. Klinika je oprávněna započíst vratnou kauci oproti paušální náhradě vzniklé škody v případě, že se klient bez včasné omluvy nedostaví na objednaný termín (viz výše).
Záruka na poskytnuté zdravotní služby
Na zhotovené fotokompozitní výplně poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na vypadnutí výplně, nikoli na odštípnutí zubu či výplně či na odumření kanálku. Na protetické práce poskytuje klinika prodlouženou záruku v délce trvání 3 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na uvolnění či rozlomení korunky. Na snímatelné náhrady poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky; záruka se vztahuje na prasknutí náhrady s kovovou výztuhou a na vypadnutí zubu z náhrady. Podmínkou uplatnění všech výše uvedených záruk jsou návštěvy dentální hygieny alespoň 1x ročně, pravidelné preventivní prohlídky 2x ročně, kvalitní domácí péče a dodržování stanoveného léčebného plánu.
Na ortodontické práce poskytuje klinika standardní záruku v délce trvání 2 roky ode dne nasazení rovnátek. Podmínkou uplatnění záruky jsou pravidelné návštěvy lékaře kliniky v termínech dle stanoveného harmonogramu.
Na dočasné práce, běžné výplně, dentální hygienu, bělení, výkony na měkkých tkáních apod. se záruka nevztahuje. Záruka se nevztahuje na poškození způsobené v důsledku systémových chorob (např. diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba apod.), v důsledku nesprávného používání protézy, neléčené dysfunkce čelistního kloubu či v důsledku zranění či úrazu.
Registrace klienta, nepřijetí klienta do péče, vyřazení z péče
Klinika poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným klientům, nedohodne-li se v konkrétním případě s klientem jinak. Neregistrovaným klientům poskytuje pouze neodkladnou péči.
Klinika je oprávněna nepřijmout klienta do péče ze zákonných důvodů, zejména jestliže by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení kliniky.
Klinika je oprávněna ukončit péči o klienta (tzn. vyřadit jej z evidence) mj. v případě, že pacient porušuje tyto VOP, nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb. Za neposkytnutí nezbytné součinnosti se mj. považuje, nedostavil-li se klient na pravidelnou preventivní prohlídku po dobu delší než 2 roky či nedostavil-li se opakovaně bez omluvy na plánované ošetření. Klinika rovněž může odmítnout či ukončit léčbu klienta odporují-li požadavky klienta profesnímu přesvědčení lékaře či z dalších zákonných důvodů.
GDPR
V souvislosti s poskytováním zdravotních a souvisejících služeb zpracovává klinika osobní údaje klientů a případně též osob blízkých, a to v souladu obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Všeobecné informace o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na webových stránkách kliniky.
Další ustanovení
Klinika se snaží ošetřit klienta v předem stanovený čas, na který je klient objednán. Vzhledem k neočekávaným prodloužením ošetření předcházejících klientů se však může čas ošetření zpozdit. Zpoždění by nemělo přesáhnout 15 minut; v případě delšího zpoždění bude recepce klienta informovat a nabídne možnost změny termínu. Klinika si vyhrazuje právo na určování pořadí klientů. Klinika si též vyhrazuje právo změnit klientovi objednaný termín, a to především z důvodu onemocnění lékaře či z jiných provozních důvodů.
Klienti souhlasí s tím, že jim během návštěvy mohou být zhotoveny rentgenové snímky jako například ortopantomogram, bite-wing (BTW) nebo jiné intraorální snímky. Těhotné klientky jsou povinny před pořízením snímku informovat zdravotnický personál o svém těhotenství.
Na klinice platí zákaz kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Klienti jsou povinni respektovat soukromí zaměstnanců a ostatních klientů kliniky a chovat se ohleduplně, zejména nerušit ostatní hlučným hovorem, hlasitým poslechem hudby či vyzváněním mobilního telefonu. Pořizování zvukových či obrazových záznamů osob bez jejich souhlasu je zakázáno.
Z bezpečnostních důvodů jsou klienti povinni na žádost personálu kliniky prokázat svoji totožnost občanským průkazem či jiným průkazem totožnosti. Odmítnutí prokázání totožnosti může mít na následek neposkytnutí zdravotních služeb. V případě poskytování služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění je klient povinen předložit platný průkaz zdravotního pojištění.
Klienti jsou povinni dodržovat navržený léčebný postup, pečovat o své orální zdraví a dbát o vysoký standard své zubní hygieny a poskytnout nezbytnou součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu. Klient bere na vědomí, že preventivní prohlídky a preventivní dentální hygiena je nezbytnou součástí všech navržených léčebných postupů.
Závěrečná ustanovení
VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.2.2025, jsou pro klienty závazné a klienti jsou povinni se jimi řídit a dodržovat je. Klinika má právo jednostranným úkonem měnit a doplňovat tyto VOP, přičemž takové změny jsou účinné nejdříve dnem zveřejnění nového znění VOP na webových stránkách kliniky.
Orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele a subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz.
Dentální klinika Háje
Všeobecné podmínky poskytování péče (dále jen „VOP“) v registrovaném zdravotnickém zařízení společnosti Dentální klinika Háje s.r.o., se sídlem Kosmická 537/2, Háje, 149 00 Praha 4, IČO: 24715140 zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 168269 (dále jen „klinika“) upravují vzájemný vztah mezi klinikou a fyzickou osobou (dále jen „klient“), která má zájem o poskytnutí zdravotních služeb klinikou. Klinika poskytuje zdravotní služby na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu klienta, v oborech zubní lékařství, ortodoncie a anesteziologie a intenzivní medicína ambulantní formou (dále jen „zdravotní služby“). Pro účely těchto VOP se termínem lékař rozumí též dentální hygienista.
Informace o zdravotním stavu
Klient je povinen pravdivě informovat lékaře o svém aktuálním zdravotním stavu, o alergiích, o dlouhodobě užívaných lécích i léku užitém nahodile před ošetřením a o dalších skutečnostech, které by mohly ovlivnit poskytování zdravotních služeb (např. akutní respirační onemocnění, opar, infekční onemocnění (hepatitida, HIV), porucha srážlivosti krve). Vyplnil-li již klient v minulosti na klinice vstupní zdravotní dotazník, je povinen kliniku informovat o všech změnách uvedených skutečností (vč. kontaktních údajů a údajů o zdravotní pojišťovně klienta).
Cena zdravotních služeb
Klient bere na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé základní druhy ošetření za použití základního materiálu. Moderní stomatologická péče, kterou klinika poskytuje, většinou zdravotními pojišťovnami hrazena není (např. dentální hygiena, výkony za pomocí optiky, estetické výplně, strojové endodontické ošetření a jednorázové endodontické nástroje, protetické ošetření a výrobky, ortodoncie apod.). Tyto nehrazené služby a materiál je klient povinen uhradit přímo klinice.
Lékař klientovi před poskytnutím ošetření či provedením zákroku sdělí léčebný plán a jeho možné varianty a předpokládanou cenu ošetření. V případě komplikovanější či dlouhodobější péče obdrží klient před započetím léčby cenový návrh péče. Klient bere na vědomí, že v průběhu léčby může dojít ke změnám léčebného plánu či změně cen jednotlivých výkonů uvedených v ceníku služeb, které mohou ovlivnit předpokládanou celkovou cenu léčby uvedenou v cenovém návrhu (mohou ji navýšit i snížit).
Klient je povinen uhradit klinice za poskytnuté služby cenu dle ceníku platného ke dni poskytnutí příslušné služby, případně dle oboustranně odsouhlaseného cenového návrhu. Aktuální ceník je k nahlédnutí na recepci kliniky. Ceny služeb neuvedených v ceníku sdělí klientovi na vyžádání recepce či lékař. Klinika je oprávněna ceník kdykoli jednostranně měnit, a to i v průběhu návazné léčby klienta, zejména z důvodu změny cen vstupního materiálu či inflace. Klient se zavazuje uhradit klinice cenu zákroku či ošetření dle ceníku platného v době realizace daného zákroku či ošetření.
Úhrada ceny
Klient je povinen uhradit cenu služeb v hotovosti nebo platební kartou, případně formou akceptovaných benefitních poukázek, na recepci kliniky, a to v den poskytnutí konkrétní služby, nebude-li mezi stranami dohodnuto jinak.
Nezdravotní doplňkové služby
Poskytovatel kromě zdravotních služeb, hrazených zcela nebo zčásti z veřejného zdravotního pojištění, nabízí a poskytuje klientům také nezdravotní doplňkové služby související s poskytováním zdravotních služeb, které spočívají v organizaci a řízení zdravotních služeb, zejména ve službách klientské péče (dále jen „nezdravotní služby“). Paušální cena nezdravotních služeb činí 500,- Kč za kalendářní rok a je splatná vždy při první návštěvě kliniky v kalendářním roce.
Nedostavení se bez omluvy
Ošetření klientům klinika poskytuje v přesně stanovený čas, na který se klienti objednávají a který je určen výhradně danému klientovi. Klienti jsou povinni sjednané termíny ošetření a prohlídek dodržovat. V případě, že se klient na objednaný termín nedostaví, vzniká klinice škoda (náklady na personál, ušlý zisk). Z tohoto důvodu je klient povinen oznámit případné zrušení termínu nejpozději 24 hodin předem telefonicky či emailem na info@dental-image.cz. Pokud tak neučiní a bez omluvy se na objednaný termín nedostaví nebo objednaný termín zruší méně než 24 hodin předem, je klinika oprávněna po klientovi požadovat náhradu škody v paušální výši 1.000,- Kč, která je splatná do 5 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy k její úhradě. Klinika je oprávněna započíst tuto kompenzaci oproti vratné kauci, kreditu, záloze či jiné platbě, kterou klient klinice uhradil. Klient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Vratná kauce – rezervace termínu
Z důvodu plné kapacity lékařů může klinika při rezervaci termínu návštěvy po klientovi požadovat úhradu vratné kauce ve výši 1.000,- Kč. Vratná kauce bude započtena na klientem hrazenou péči poskytnutou během návštěvy; bude-li poskytnuta pouze péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, bude vratná kauce klientovi po ukončení ošetření vrácena či ponechána jako vratná kauce na další návštěvu, dle volby klienta. Klinika je oprávněna započíst vratnou kauci oproti paušální náhradě vzniklé škody v případě, že se klient bez včasné omluvy nedostaví na objednaný termín (viz výše).
Záruka na poskytnuté zdravotní služby
Na zhotovené fotokompozitní výplně poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na vypadnutí výplně, nikoli na odštípnutí zubu či výplně či na odumření kanálku. Na protetické práce poskytuje klinika prodlouženou záruku v délce trvání 3 roky od doby zhotovení; záruka se vztahuje na uvolnění či rozlomení korunky. Na snímatelné náhrady poskytuje klinika záruku v délce trvání 2 roky; záruka se vztahuje na prasknutí náhrady s kovovou výztuhou a na vypadnutí zubu z náhrady. Podmínkou uplatnění všech výše uvedených záruk jsou návštěvy dentální hygieny alespoň 1x ročně, pravidelné preventivní prohlídky 2x ročně, kvalitní domácí péče a dodržování stanoveného léčebného plánu.
Na ortodontické práce poskytuje klinika standardní záruku v délce trvání 2 roky ode dne nasazení rovnátek. Podmínkou uplatnění záruky jsou pravidelné návštěvy lékaře kliniky v termínech dle stanoveného harmonogramu.
Na dočasné práce, běžné výplně, dentální hygienu, bělení, výkony na měkkých tkáních apod. se záruka nevztahuje. Záruka se nevztahuje na poškození způsobené v důsledku systémových chorob (např. diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba apod.), v důsledku nesprávného používání protézy, neléčené dysfunkce čelistního kloubu či v důsledku zranění či úrazu.
Registrace klienta, nepřijetí klienta do péče, vyřazení z péče
Klinika poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným klientům, nedohodne-li se v konkrétním případě s klientem jinak. Neregistrovaným klientům poskytuje pouze neodkladnou péči.
Klinika je oprávněna nepřijmout klienta do péče ze zákonných důvodů, zejména jestliže by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení kliniky.
Klinika je oprávněna ukončit péči o klienta (tzn. vyřadit jej z evidence) mj. v případě, že pacient porušuje tyto VOP, nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb. Za neposkytnutí nezbytné součinnosti se mj. považuje, nedostavil-li se klient na pravidelnou preventivní prohlídku po dobu delší než 2 roky či nedostavil-li se opakovaně bez omluvy na plánované ošetření. Klinika rovněž může odmítnout či ukončit léčbu klienta odporují-li požadavky klienta profesnímu přesvědčení lékaře či z dalších zákonných důvodů.
GDPR
V souvislosti s poskytováním zdravotních a souvisejících služeb zpracovává klinika osobní údaje klientů a případně též osob blízkých, a to v souladu obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Všeobecné informace o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na webových stránkách kliniky.
Další ustanovení
Klinika se snaží ošetřit klienta v předem stanovený čas, na který je klient objednán. Vzhledem k neočekávaným prodloužením ošetření předcházejících klientů se však může čas ošetření zpozdit. Zpoždění by nemělo přesáhnout 15 minut; v případě delšího zpoždění bude recepce klienta informovat a nabídne možnost změny termínu. Klinika si vyhrazuje právo na určování pořadí klientů. Klinika si též vyhrazuje právo změnit klientovi objednaný termín, a to především z důvodu onemocnění lékaře či z jiných provozních důvodů.
Klienti souhlasí s tím, že jim během návštěvy mohou být zhotoveny rentgenové snímky jako například ortopantomogram, bite-wing (BTW) nebo jiné intraorální snímky. Těhotné klientky jsou povinny před pořízením snímku informovat zdravotnický personál o svém těhotenství.
Na klinice platí zákaz kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Klienti jsou povinni respektovat soukromí zaměstnanců a ostatních klientů kliniky a chovat se ohleduplně, zejména nerušit ostatní hlučným hovorem, hlasitým poslechem hudby či vyzváněním mobilního telefonu. Pořizování zvukových či obrazových záznamů osob bez jejich souhlasu je zakázáno.
Z bezpečnostních důvodů jsou klienti povinni na žádost personálu kliniky prokázat svoji totožnost občanským průkazem či jiným průkazem totožnosti. Odmítnutí prokázání totožnosti může mít na následek neposkytnutí zdravotních služeb. V případě poskytování služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění je klient povinen předložit platný průkaz zdravotního pojištění.
Klienti jsou povinni dodržovat navržený léčebný postup, pečovat o své orální zdraví a dbát o vysoký standard své zubní hygieny a poskytnout nezbytnou součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu. Klient bere na vědomí, že preventivní prohlídky a preventivní dentální hygiena je nezbytnou součástí všech navržených léčebných postupů.
Závěrečná ustanovení
VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.2.2025, jsou pro klienty závazné a klienti jsou povinni se jimi řídit a dodržovat je. Klinika má právo jednostranným úkonem měnit a doplňovat tyto VOP, přičemž takové změny jsou účinné nejdříve dnem zveřejnění nového znění VOP na webových stránkách kliniky.
Orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele a subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz.